خمیر فینگرفود وانتان

خمیر فینگرفود وانتن Wonton یکی از مشهورترین خمیرها برای تهیه غذاهای فینگرفود یا حتی سمبوسه است. این خمیر شباهت زیادی به خمیر نان لواش و خمیر یوفکا داشته و طرز تهیه آن بسیار آسان است. به دلیل استفاده از آرد گندم به جای آرد ذرت، این خمیر نرم تر بوده و قابلیت فرم دهی به شکل های مختلف را دارد.

زمان آماده سازی : ۳۰ دقیقه
مناسب برای : حدود ۷۰ عدد فینگرفود

مواد لازم:

  • آرد :  240 گرم
  • آب: حدود ۸۰ تا ۱۱۵ میلی لیتر
  • نمک: 1/2 قاشق چایخوری
  • تخم مرغ: 1 عدد

طرز تهیه:

در یک کاسه متوسط تخم مرغ را شکانده و بزنید تا بافت آن جدا شود. سپس نمک و ۸۰ میلی لیتر آب را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.

آرد را در یک کاسه ریخته و وسط آن را کمی گود کنید. مخلوط آب و تخم مرغ زده شده را به آرد اضافه کنید. اول با یک قاشق آرد و آب را خوب مخلوط کنید تا آب به خورد آرد برود. اگر میزان آب کم بود و هنوز آرد خیلی خشک بود، کم کم آب را به آن اضافه کنید تا حالت خمیر به خود بگیرد.

روی سطح کار مقدار کمی آرد ریخته و خمیر را روی آن قرار دهید. با کف دست خمیر را چند دقیقه و فقط به اندازه ای ورز دهید که قابلیت انعطاف پذیری و الاستیک داشته باشد. خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم کرده و هر قسمت را در یک کاسه قرار دهید. روی خمیر را با پارچه ای که خیلی کم نم داشته باشد یا فویل پلاستیکی پوشانده و اجازه دهید تا خمیر ۳۰ دقیقه استراحت کند.

هر کدام از چونه های خمیر را به ۴ قسمت مساوی تقسیم کنید. سپس هر قسمت را به یک رول با طول ۲۷ سانت تبدیل کنید. با کمک وردنه هر رول را به یک مربع ۲۷ در ۲۷ سانت باز کنید. هر مربع ۲۷ سانتی را به مربع های ۹ سانت در ۹ سانت برش دهید. به این طریق شما از هر رول ۹ عدد مربع ۹ در ۹ سانتی خواهید داشت. این اندازه برای غذاهای فست فودی یک اندازه استاندارد محسوب می شود.
شما می توانید در صورت نیاز این خمیر را به صورت ورقه های شرح داده شده به صورت بالا تهیه کرده و لایه هر ورقه یا یک فویل نایلونی قرار دهید و آنها را در کیسه فریزر و درون فریزر نگهداری کنید. در این صورت باید اجازه دهید تا خمیر قبل از مصرف در حرارت اتاق یخ زدایی شده و بعدا آن را استفاده کنید.

دریافت فایل pdf مواد لازم و دستورتهیه

ببینید»» ناچو پنیری با خمیر وانتان

دسته بندی: دانشنامه

دیدگاهتان را بنویسید

*ایمیل شما در سایت منتشر نخواهد شد