طرز تهیه تخم مرغ آب پز بدون پوست ( poached egg)

تخم مرغ پوچد شده یا آب‌پز شده بدون پوست یکی از سالم‌ترین و در عین حال خوشمزه‌ترین روش‌های پخت تخم مرغ به حساب می‌آید. در این روش تخم مرغی با سفیده کاملا سفت شده و زرده‌ای که هنوز شل است به دست می‌آید، بدون اینکه از ذره‌ای روغن استفاده شده باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا با فوت و فن پخت این نوع تخم مرغ آشنا شوید.

مواد لازم:

تخم مرغ
سرکه (یک قاشق غذاخوری به ازای هر چهار لیوان آب)
آب

طرز تهیه :

۱. در ابتدا کافیست تا مقداری آب داخل قابلمه بریزید و بگذارید تا به جوش بیاید. ارتفاع آب باید بین ۸ الی ۱۰ سانت باشد تا در نهایت تخم مرغ پوچ شده خوش فرم‌تری داشته باشید.

۲. وقتی آب جوش آمد سرکه را داخلش بریزید و زیر گاز را هم کم کنید. تا آب از قل قل کردن بیفتد. سرکه کمک می‌کند تا تخم مرغ وقتی داخل آب شکسته می شود. شکلش را بهتر حفظ کند و این مقدار سرکه داخل این حجم آب اصلا طعمی به آب نمی‌دهد.

۳. حالا تخم مرغ‌ها را داخل یک صافی با سوراخ‌های بسیار ریز مثل الک بشکنید و اجازه بدهید تا قسمتی از سفیده که حالت آبکی‌تری دارد از آن جدا شود.

۴. این مقدار سفیده‌ای که داخل کاسه ریخته همان قسمت شل و آبکی سفیده است.

۵. حالا تخم مرغ را خیلی آرام داخل یک کاسه کوچک بریزید. این کاسه به شما کمک می‌کند تا بتوانید خیلی آرام و راحت تخم مرغ  را به آب اضافه کنید.

۶. حالا تخم مرغ را  از داخل کاسه خیلی آرام  داخل آب بفرستید. دقت کنید که آب نباید در حال قل زدن باشد.

۷. اجازه بدهید تا تخم مرغ حدود ۳ دقیقه داخل آب باشد تا سفیده خودش را بگیرد، ولی زرده کاملا شل باشد.

۸. حالا تخم مرغ  را بیرون بیاورید و روی یک دستمال بگذارید تا آب اضافه آن برود.

۹. بعد باید فوری تخم مرغ را سرو کنید. در صورتی که دوست داشتید تخم مرغ را دیرتر نوش جان کنید حتما داخل آب یخ بگذارید تا روند پختش متوقف شود  و بعد هر وقت دوست داشتید سروش کنید.

 

دسته بندی: دانشنامه

دیدگاهتان را بنویسید

*ایمیل شما در سایت منتشر نخواهد شد