پودینگ وانیلی ساده

پودینگ وانیلی

پودینگ‌ها با بافت نرم و خامه‌ای خودشان یکی از محبوب‌ترین دسرها در جهان هستند. به‌ویژه این‌که بسیار مورد توجه بچه‌ها قرار می‌گیرند. شاید خیلی اوقات به‌دلیل وقت کمی که داریم، خیلی سریع به‌سراغ پودینگ‌های حاضری می‌رویم و با ریختن آن‌ها در شیر گرم، خودمان را راحت می‌کنیم! اما تهیه پودینگ وانیلی خانگی، لذت دیگری دارد که باید امتحان کنید.

این دسر خوشمزه می‌تواند یکی از بهترین همراه‌ها برای سرو کوکی‌ها و میوه‌های خوشمزه باشد. در ادامه ما طرز تهیه پودینگ وانیلی را برای شما آماده کرده‌ایم که می‌توانید در زمان کمی و بدون دردسر آن‌را آماده و نوش‌جان کنید.

مواد لازم برای تهیه پودینگ وانیل

شکر سفید: یک سوم فنجان
نشاسته ذرت:سه قاشق غذاخوری
نمک:یک هشتم قاشق چای‌خوری
شیر :دو و یک چهارم لیوان
زرده تخم مرغ بزرگ:دو عدد
کره: یک قاشق غذاخوری
عصاره وانیل: یک و نیم قاشق چای‌خوری

 

طرز تهیه پودینگ وانیلی

مرحله اول
در یک قابلمه متوسط، شکر، نشاسته ذرت، نمک، شیر و زرده تخم مرغ را با هم مخلوط کنید. روی حرارت متوسط قرار دهید تا آرام آرام بجوشد، گاهی اوقات (هر دقیقه یا دو دقیقه) مواد را هم بزنید، تا زمانی‌که کل مواد داخل قابلمه بجشوند و سطح آن‌ها را حباب بگیرد، این حدود هفت تا هشت دقیقه زمان می‌برد.
مرحله دوم
پس از این‌که حباب‌ها روی سطح مایه پودینگ ایجاد شدند شما به مدت دو دقیقه دیگر مواد را هم بزنید تا کمی قوام بگیرد. حالا می‌توانید شعله را خاموش کنید، به مرور به غلظت مواد اضافه می‌شود.
مرحله سوم
اگر هنوز گلوله‌هایی از مواد را در پودینگ وانیل حس می‌کنید، باید در این مرحله آن‌را از یک صافی بسیار ریز رد کنید تا موادتان کاملا خامه‌ای و یکدست شود. پس از آن عصاره وانیل را اضافه کنید.
مرحله چهارم
در این مرحله، پودینگ را به ظرف موردنظرتان انتقال دهید و برای چندساعت در یخچال نگهداری کنید تا کاملا خنک و آماده سرو شود.

چند نکته
شما می‌توانید برای تزئین پودینگ‌تان از ترافل، بیسکوییت خرد شده و شکلات چیپسی استفاده کنید.
همچنین می‌توانید رنگ‌های خوراکی مورد علاقه‌تان را به این دستور استفاده کنید.
از مغزهایی مانند گردو، پسته و بادام استفاده کنید و طعمی متفاوت به پودینگ بدهید.

منبع: کتاب کاله

برچسب‌ها:
دسته بندی: دانشنامه

دیدگاهتان را بنویسید

*ایمیل شما در سایت منتشر نخواهد شد