دمنوش سرخارگل (اکیناسه)

دمنوش سرخارگل یا اکیناسه برای جلوگیری یا کاهش طول دوره‌ی سرماخوردگی مصرف می‌شود. چندین پژوهش اثر مثبت آن را بر سرماخوردگی تأیید کرده‌اند اما شواهد آنها متناقض است.

دمنوش سرخارگل یا اکیناسه یکی از محبوب‌ترین دمنوش‌ ها برای پیشگیری و کاهش طول دوره‌ی سرماخوردگی است. شواهد نشان داده‌اند که مصرف سرخارگل یا اکیناسه، سیستم ایمنی بدن را تقویت و به مبارزه‌ی بهتر بدن با ویروس‌ها و باکتری‌ها کمک می‌کند. پژوهش‌های بسیاری نشان داده‌اند دمنوش سرخارگل (اکیناسه) طول مدت سرماخوردگی را کم می‌کند، از شدت علائم آن می‌کاهد و حتی از آن پیشگیری می‌کند.

البته نتایجِ به‌دست‌آمده از پژوهش‌ها متناقض هستند و بسیاری از آزمایش‌ها به‌خوبی طراحی نشده‌ بودند، به همین دلیل با اطمینان نمی‌توان گفت که آیا این نتایج مثبت به‌خاطر مصرف اکیناسه هستند و مصرف اکیناسه در بهبود سرماخوردگی مؤثر است یا اینکه نتایج تصادفی رخ داده‌اند. اما درنهایت، نوشیدن این دمنوش گرم می‌تواند در تسکین گلودرد مؤثر باشد و راه بینی‌تان را باز کند.

خلاصه: دمنوش سرخارگل یا اکیناسه برای جلوگیری یا کاهش طول دوره‌ی سرماخوردگی مصرف می‌شود. چندین پژوهش اثر مثبت آن را بر سرماخوردگی تأیید کرده‌اند اما شواهد آنها متناقض است.

دیدگاهتان را بنویسید

*ایمیل شما در سایت منتشر نخواهد شد