دمنوش چای ترش

دمنوش چای ترش می‌تواند در کاهش فشار خون بالا مؤثر باشد و استرس اکسیداتیو را بهبود ببخشد. بااین‌حال، دمنوش چای ترش نباید همزمان با هیدروکلروتیازید یا آسپرین مصرف شود.

چای ترش از گل‌های رنگارنگ گیاه هیبیسکوس (hibiscus) به‌دست می‌آید و رنگ و طعم خاصی دارد. رنگ این گل‌ها قرمز و صورتی و طعم‌شان ترش است. می‌توانید دمنوش چای ترش را داغ یا سرد میل کنید. چای ترش برای سلامتی هم فوایدی دارد. به‌عنوان مثال، چای ترش خواص ضدویروسی دارد و مطالعات نشان داده‌اند که عصاره‌ی آن برای مبارزه با گونه‌های مختلف آنفولانزای مرغی بسیار مؤثر است. اما تاکنون اثبات نشده است که نوشیدن دمنوش چای ترش بتواند در مبارزه با ویروس‌هایی مانند آنفولانزا به افراد کمک کند.

برخی از پژوهش‌ها اثر چای ترش بر سطوح بالای چربی خون را بررسی کرده‌اند. محققان در تعدادی از این پژوهش‌ها دریافتند که چای ترش بر سطح چربی خون مؤثر است، اما یکی از پژوهش‌های گسترده‌تر نشان داد که چای ترش هیچ اثر شاخصی بر سطح چربی خون ندارد.

نشان داده شده است که دمنوش چای ترش، اثر مثبتی بر کنترل فشار خون بالا دارد. در حقیقت بسیاری از پژوهش‌ها نشان داده‌اند که چای ترش یکی از خوراکی های کاهش دهنده فشار خون است، اما تعداد زیادی از این پژوهش‌ها کیفیت چندانی نداشته‌اند.

در پژوهش دیگری مصرف عصاره‌ی چای ترش به‌مدت ۶ هفته، «استرس اکسیداتیو» بازیکنان فوتبال مرد را به‌نحو شاخصی کاهش داده بود. (استرس اکسیداتیو به معنی غلبه‌ی رادیکال‌های آزاد بر دفاع آنتی‌اکسیدانی بدن است.)

توجه داشته باشید که در صورت مصرف هیدروکلروتیازید (یکی از داروهای ادرارآور)، از مصرف چای ترش اجتناب کنید چراکه این دو با هم تداخل دارند. چای ترش مدت زمان اثر آسپرین را هم کوتاه می‌کند بنابراین بهتر است که آنها را با فاصله‌ی زمانی ۳ تا ۴ ساعت مصرف کنید.

خلاصه: دمنوش چای ترش می‌تواند در کاهش فشار خون بالا مؤثر باشد و استرس اکسیداتیو را بهبود ببخشد. بااین‌حال، دمنوش چای ترش نباید همزمان با هیدروکلروتیازید یا آسپرین مصرف شود.

یک کامنت

  1. Maede نوشته شده در می 25, 2019 پاسخ
    بخش دمنوشتون خیلی خوبه...بی زحمت گسترشش بدین

دیدگاهتان را بنویسید

*ایمیل شما در سایت منتشر نخواهد شد