بهترین روش تازه نگه داشتن سبزی خوردن!

انجام دادن سریع کارها این روزا برای خودش یه هنر محسوب میشه یعنی شما هر چقدر در زمان صرفه جویی کنید به همون میزان به نفعتون خواهد بود و از طرف دیگه راحت تر کردن کارها هم خودش بسیار مهمه چرا که خیلی ها یه سری از کارها رو به علت این که انجام اون ها براشون سخت میاد هی پشت گوش میندازن که این پشت گوش انداختن باعث میشه وقت کشی بشه و در انتها هم اون کاری که میخوان انجام بدن هم در صورت انجام شدن اونقدرا که باید شاید تمیز از آب درنمیاد مثلا تمیز کردن کتری سوخته بسیار کار سختیه و ادم اولش اصلا نمیدونه که باید از کجا برای تمیز کردن شروع کنه در حالی که این روزا با دوتا سرچ یه عالمه ترفند برای این منظور میتونید پیدا کنید که کار رو راحت کردن.

اصلا این ترفندها در برخی از اوقات نه تنها باعث صرفه جویی در زمان و تسریع و تسهیل در انجام کارها میشن باعث میشن ایمنی شما هم حفظ بشه مثلا ترفند برای جلوگیری از پاشیدن روغن باعث میشه علاوه بر این که زحمت تمیز کردن دور و اطراف گاز گردنتون نیفته از دست و بدن شما هم در مقابل سوختگی با روغن محافظت میکنه که خب میتونه عالی باشه ولی حالا در مقاله ی امروز میخواهیم در خصوص روش تازه نگه داشتن سبزی خوردن براتون صحبت کنیم که تا حدود زیادی روی اعصابتون تاثیر داره! بله شاید تعجب کنید ولی هیچ صحنه ای مثل دیدن سبزی های زرد و پلاسیده ای که دیروز خریدی ناراحت کننده و اعصاب خوردکن نیست پس برای این که یه بار برای همیشه این موضوع رو حل کنید در ادامه ی این مقاله با ما همراه باشید.

سبزی ها رو خشک کنید

یکی از راه هایی که در تازه نگه داشتن سبزی برای مدت زمان طولانی در یخچال بسیار موثر هست خشک کردن اونه چون یکی از مهم ترین عواملی که باعث پلاسیده شدن سبزی ها میشه موندن قطرات آب روی برگ هاست که باعث پلاسیدگی و گندیدگی اون ها میشه ولی خب شما برای حل این مشکل میتونید بعد از این که سبزی ها رو شستید اونا رو تو یه سبد بذارید تا آبشون کشیده بشه و هر از گاهی سبزی ها رو زیر و رو کنید تا زودتر هم خشک بشن و یا با پارچه نگهداری سبزی اون ها رو خیلی خوب خشک کنید.

 

سبزی ها رو توی قابلمه نگه دارید

یکی از ساده ترین و قدیمی ترین روش هایی که برای نگهداری از سبزی خوردن وجود داره که بسیار هم موثره قرار دادن سبزی داخل قابلمه هست به این صورت که شما باید سبزی خوردن رو داخل قابلمه بریزید و روی اون یه پارچه ی تمیز و نخی بکشید. با این کار شما میتونید به راحتی حداقل برای پنج تا شش روز سبزی تر و تازه توی خونتون داشته باشید. اما باید دقت کنید قبل از ریختن سبزی ها داخل قابلمه باید اون ها رو کاملا خشک کنید.

از کیسه پلاستیکی و دستمال آشپزخانه استفاده کنید

این روش رو میشه یکی از معمول ترین روش ها برای نگهداری از سبزی دونست که طی اون باید سبزی ها رو روی کاغذ بذارید و بعد کاغذ رو دور اون ها بپیچونید چون کاغذ رطوبت اضافیه سبزی رو جذب میکنه و مانع از لزج شدن اون میشه در انتها هم برای این که از گردش هوای اضافه بین سبزی ها جلوگیری کنید اون ها رو توی کیسه فریزر قرار داده و توی کشوی پایینی پخچال بذارید. با این روش شما میتونید زمان پلاسیدگی سبزی ها رو کندتر کنید و سبزی ها رو به مدت پنج تا هفت روز توی یخچال سالم نگه دارید.

نظرتون چیه اصلا سبزی ها رو نشورید؟

تو این روش شما باید سبزی ها رو پاک کنید و بعد بدون این که اون ها رو بشورید داخل نایلون نگهشون دارید. به این صورت ته نایلون یک یا دوتا دستمال کاغذی هم قرار بدید و بعد سبزی ها رو داخل اون بریزید و سر نایلونتون رو گره بزنید و توی یخچال بذاریدش. قرار دادن دستمال نخی و یا دستمال کاغذی باعث میشه که رطوبت سبزی گرفته شده و سبزی پلاسیده نشه. بعد به نسبت نیاز روزانه تون میتونید سبزی بردارید و اون رو بشورید و استفاده کنید بدون این که ذره ای نگران خراب شدن اون ها باشید چون با این ورش سبزی هاتون تا مدت ها تر و تازه میمونن.

دسته بندی: ترفند

دیدگاهتان را بنویسید

*ایمیل شما در سایت منتشر نخواهد شد