پیتزا مارگاریتا به روش سرآشپز ماریو باتالی

پیتزا مارگاریتا به روش سرآشپز ماریو باتالی

 

شاید برایتان جالب باشد که بدانید پیتزا مارگاریتا چگونه به وجود آمد. در سال ۱۸۸۹ و ۲۸ سال پس از یکپارچگی ایتالیا، سرآشپزی در ناپل زندگی می‌کرد که رافائل اسپوزیتو نام داشت و به همراه همسرش پیتزا فروشی «براندی» را مدیریت می‌کرد.
در همان سال، وقتی ملکه مارگاریتا همسر شاه اومبرتوی اول برای بازدید از ناپل به این شهر آمدند، سرآشپز اسپوزیتو و همسرش برای پیشکش به شاه پیتزایی را خلق کرد که در آن سه رنگ اصلی پرچم ایتالیا به چشم می‌آمد. پیتزایی که رنگ قرمز خود را از گوجه‌فرنگی و سفیدی را از پنیر و رنگ سبز را از ریحان می‌گرفت و به افتخار ملکه، پیتزای مارگاریتا نام‌گذاری شد.

مارگاریتا معروفترین پیتزای ایتالیایی

مارگاریتا خیلی زود به یکی از محبوب‌ترین غذاها در ناپل تبدیل شد و امروزه اگر معروف‌ترین غذای ایتالیا، پیتزا باشد معروف‌ترین پیتزا هم قطعا مارگاریتا است و به عنوان سمبل و پرچم فرهنگ خورد و خوراک ایتالیایی در جهان شناخته می‌شود.
اما شاید علت محبوبیت این پیتزا، نه پرچم ایتالیایی که روی آن نقش بسته بلکه سادگی طبخ و گیاهی بودن و طعم فوق‌العاده‌ی آن باشد. به لطف زندگی ماشینی و پرسرعت شهری، مشکل تنها بخش وقت‌گیر پیتزا، یعنی خمیر زیر آن نیز حل شده و می‌توانید خمیر پیتزا را به صورت آماده از فروشگاه تهیه کنید!

زمان آماده سازی
70 دقیقه
زمان پخت
10 دقیقه
درجه سختی
آسان
تعداد نفرات
8 نفر
وعده غذایی
شام
300 م.ل
آب ولرم
10 گرم
مخمر خشک
1.5 ق.چ
شکر
435 گرم
آرد همه منظوره
2 ق.غ
نمک
1.4 پیمانه
روغن زیتون
2 پیمانه
سس مارینارا
200 گرم
پنیر موزارلا
1.2 پیمانه
ریحان
1.8 پیمانه
روغن
منبع ویدیو: tasty.co

دیدگاهتان را بنویسید

*ایمیل شما در سایت منتشر نخواهد شد