نحوه تبدیل لوازم پخت و پز معمولی به القایی | مبدل ظروف غیرالقایی به القایی

مبدل کانورتور ظروف غیر القایی به القایی

پخت القایی چیست ؟

در سال های اخیر روش پخت القایی به دلیل سرعت، امنیت و کارآمد بودن رشد چشم گیری دارد. شکل ساده، ساختار و طراحی آن به گونه ایست که در کنار کارکرد داخلی موثر آن قدرت گرمایشی قوی ایجاد می کند ،ضمن اینکه در آشپزخانه فضای کمی را می گیرد که خروجی و تنوع را در هر دو افزایش می دهد.

 

نحوه عملکرد سیستم پخت القایی

پخت القایی به نسل جدید حرارتی که با استفاده از مغناطیس است، اشاره دارد. دستگاه های القایی از یک سری قطعات الکترونیکی و از یک سیم پیچی مسی بزرگ و نازک پوشیده شده که مقاومت مغناطیسی در ظروف مخصوص القایی ایجاد می کند.این مقاومت، گرما را در قسمت کف ظرف در خلاف سطحی که آشپز استفاده می کند، غذا را گرم می کند ،ایجاد می کند. بعد از اینکه غذا کامل پخت ، به راحتی ظرف خود را از روی اینداکشن بردارید، منبع گرما به سرعت قطع می شود و اینداکشن و ظرف هر دو خنک خواهند شد.

 

مزایای پخت القایی

اجاق های القایی ۴ فایده مهم نسبت به اجاق های گازی و برقی معمولی دارند.

۱- اجاق القایی سریع تر گرم میکند، این امکان را می دهد که پخت سریع تر انجام شود.
۲- انتقال حرارت به تابه ۸۴% موثر می باشد، برخلاف لوازم غیر القایی که ۷۴% انتقال حرارت دارند، بنابراین مقدار بیشتری انرژی را می توانید ذخیره کنید.
۳- از آنجایی که حرارت بصورت متمرکز در قسمت کف ظروف القایی می باشد ، اجاق القایی شعله یا المنت قرمزی ندارد که بابت آن نگران باشید.
۴- هوای اطراف اجاق در حین پخت گرم نمی شود ، در نتیجه دمای محیط را پایین تر نگه می دارد.

 

ظروف پخت القایی مناسب

به طور معمول، ظروف پخت القایی از موادی با درصدی از آهن مثل چدن ، چدن لعاب دار و چند نوع استیل ضد زنگ ساخته شده است. به یاد داشته باشید که آلومینیوم ، مس و یا شیشه ، سه ماده ای هستند که روی تجهیزات القایی کار نمی کنند، مگر اینکه لایه ای از مواد مغناطیسی در قسمتی از کف آن استفاده شده باشد. در صورتی که در مورد مواد قسمت انتهایی ظروف اطمینان ندارید، به سادگی یک آهنربا را در قسمت انتهایی آن قرار دهید. اگر آهنربا چسبید، روی اجاق القایی کار خواهد کرد. اگر نچسبید ، باید برای آن جایگزین پیدا کنید.

 

مبدل ظروف پخت معمولی به ظروف پخت القایی

بسیاری از برند های ساخت لوازم خانگی در دنیا، در کنار ظروف پخت و پز غیرالقایی، مبدل پخت القایی را نیز قرار داده اند و شما به راحتی میتوانید از این مبدل ها برای تبدیل ظروف غیرالقایی به القایی استفاده کنید.

در صورتی که مبدل در کنار ظرف وجود ندارد، میتوانید از یک ورق استیل بگیر (ورق استیل بگیر خاصیت مغناطیسی داشته و توسط آهنربا جذب می‌شود اما نوع نگیر توسط آهنربا جذب نشده و خاصیت مغناطیسی ندارد.) یا آهن برای تبدیل ظروف غیر القایی به القایی استفاده کنید.

 

مبدل ظروف غیر القایی به القایی

 

 

 

دسته بندی: دانشنامه

دیدگاهتان را بنویسید

*ایمیل شما در سایت منتشر نخواهد شد