طرز تهیه پیاز سماقی چاشنی بی نظیر به آسانی

پیاز سماقی یکی از انواع دورچین‌های خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت درست می‌شود، پیاز سماقی علاوه بر خواص زیادی که برای سیستم گوارش دارد در کنار غذاهای مختلف به خصوص غذاهایی مثل انواع کباب‌ها که با گوشت درست می‌شوند طعمی فوق العاده دارد.

برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه پیاز سماقی با ما همراه باشید.

 

مواد لازم مقدار مواد
پیاز بنفش یا قرمز ۲ عدد متوسط
لیمو ترش سنگی ۱ عدد
سماق ۱ قاشق غذا خوری
نمک ۱ قاشق چای خوری
فلفل سیاه ( اختیاری) به مقدار دلخواه
روغن زیتون ( اختیاری) به مقدار دلخواه

 

طرز تهیه پیاز سماقی

مرحله ۱: شستن و برش دادن پیازهای بنفش

ابتدا پیازهای بنفش را پوست بگیرید بعد آن‌ها را بشورید، به شکل خلالی و باریک برش بزنید برای این که در کنار غذا جلوه بهتری داشته باشد بهتر است که خلال‌های پیاز هم اندازه باشند برای درست کردن پیاز سماقی بهتر است که از پیاز بنفش رنگ استفاده کنید.

مرحله ۲: اضافه کردن آب لیمو ترش به پیازهای خلالی

لیمو ترش تازه را تمیز بشورید از وسط برش بزنید آب آن را بگیرید و روی پیازها بریزید مقدار آب لیمو بستگی به ذائقه و سلیقه خودتون دارد که چقدر می‌خواهید پیاز طعم ترش داشته باشد اگر لیمو ترش تازه در دسترس نبود می‌توانید از آب لیمو آماده استفاده کنید.

 

مرحله ۳: اضافه کردن سماق به پیازها

بعد از آن مقداری سماق را روی پیازها بریزید، هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و سماق به خورد پیازها برود با توجه به ذائقه خودتان می‌توانید مقدار سماق را کمتر یا بیشتر کنید بعد روی پیازها بریزید سماق باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش می‌شود.

 

مرحله ۴: اندازه کردن مقدار سماق

با توجه به این که طعم سماق کمی ترش مزه است در مصرف آن دقت کنید و سماق را کم کم به پیازها اضافه کنید هر بار بعد از اضافه کردن سماق طعم پیاز را بچشید در صورتی که مقدار آن کافی بود دیگر لازم نیست سماق اضافه کنید چون خیلی ترش می‌شود.

 

مرحله ۵: اضافه کردن نمک و فلفل سیاه به پیازها

سپس مقداری نمک روی پیازها بریزید، با هم مخلوط کنید تا کاملاً به خورد پیازها برود بعد از آن با سلیقه و به دلخواه خودتان می‌توانید مقدار کمی فلفل سیاه به پیازها اضافه کنید، هم بزنید تا با هم مخلوط شوند و طعم فلفل سیاه به خورد پیازها برود.

 

مرحله ۶: اضافه کردن روغن زیتون به پیازها

در نهایت برای درست کردن پیاز سماقی می‌توانید با سلیقه و با توجه به ذائقه خودتان مقداری روغن زیتون روی پیازها بریزید و خوب با هم مخلوط کنید، اجازه دهید تا روغن زیتون کاملاً به خورد پیازها برود و طعمی فوق العاده به پیاز سماقی بدهد.

 

مرحله ۷: سرو کردن پیاز سماقی

بعد از آن پیاز سماقی را داخل یک ظرف مناسب بریزید، سپس آن را به عنوان دورچین خوش طعم و پر طرفدار در کنار غذاهای مختلف مثل کباب کوبیده، چنجه، کباب تابه‌ای، کتلت و سایر غذاهای گوشتی برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

 

دسته بندی: ترفند

دیدگاهتان را بنویسید

*ایمیل شما در سایت منتشر نخواهد شد