چربی شکم خود را با این سبزیجات آب کنید! + عکس

مصرف مقادیر بالای سبزیجات در رژیم غذایی می‌تواند به کاهش خطر بیماری، بهبود هضم، تنظیم قند خون و کاهش وزن سالم کمک کند. هم‌چنین برخی تحقیقات نشان می‌دهد که مواد مغذی موجود در برخی سبزیجات به کاهش چربی شکم نیز کمک کند.

چربی اضافی در ناحیه شکم ناشی از عوامل مختلفی مانند ژنتیک، سن، سبک زندگی کم تحرک، کیفیت پایین رژیم غذایی یا مصرف الکل است. از همین رو، از بین بردن چربی شکمی نیازمند یک رویکرد کامل‌تر است. به عنوان مثال: ورزش، ترک سیگار، کاهش استرس و داشتن یک رژیم غذایی متعادل و غنی از میوه‌ها و سبزیجات می‌تواند در این مسیر شما را یاری کند. چند مورد از بهترین سبزیجات چربی‌سوز در ادامه به شما معرفی می‌شوند:

۱) فلفل تند (چیلی)

فلفل چیلی حاوی کپسایسین است و برخی از مطالعات نشان می‌دهند که کپسایسین می‌تواند سرعت سوخت و ساز چربی در بدن را بهبود بخشد و احساس سیری را افزایش دهد. از همین رو، بد نیست به غذاها و سالادهای خود کمی از این فلفل تند اضافه کنید تا روند چربی‌سوزی را تسریع کنید.

۲) چای سبز

چای سبز یک نوشیدنی چربی‌سوز است و محتوای کافئین موجود در آن می‌تواند به بهبود متابولیسم و چربی‌سوزی کمک کند. مصرف مداوم چای سبز در کنار یک رژیم غذایی کم‌کالری و ورزش منظم باعث کوچک شدن شکم و از بین رفتن چربی‌های آن می‌شود.

 

۳) نخود سبز

نخود سبز با تقریباً ۹ گرم فیبر در هر فنجان می‌تواند به شما کمک کند تا به راحتی احساس سیری کنید و از پرخوری بپرهیزید. پرهیز از پرخوری‌های گاه و بی‌گاه راه مؤثری برای پیشگیری از تجمع چربی در ناحیه شکم است. تداوم این روند باعث چربی‌سوزی و کاهش وزن اضافی می‌شود.

۴) کلم پیچ

کلم پیچ یک سبزی پرمغذی است و ویتامین‌های A، K، C و B۶ و هم‌چنین منگنز، مس و پتاسیم را در خود دارد. شما با مصرف این سبزی، فیبر و پروتئین نیز دریافت خواهید کرد. به طور کل سبزی‌های دارای برگ‌های تیره، مانند کلم‌پیچ، به کاهش چربی شکم کمک می‌کنند.

۵) فلفل دلمه‌ای زرد و نارنجی

فلفل دلمه‌ای نارنجی و زرد سرشار از لوتئین است. تحقیقات نشان می‌دهد لوتئین وقتی با یک رژیم غذایی کم‌کالری همراه شود، اثر مثبتی در کاهش وزن دارد. بر اساس مطالعات انجام‌شده، کسانی که در رژیم غذایی خود لوتئین دریافت می‌کنند، چربی احشایی کمتر و سطح کلسترول LDL پایین‌تری دارند و در روند کاهش وزن موفق‌ترند.

منبع : خبر آنلاین

دسته بندی: Uncategorized

دیدگاهتان را بنویسید

*ایمیل شما در سایت منتشر نخواهد شد